Ahoj! Už jsem tu dlouho nebyl ...
V prvních řádcích chce kapitán Obvious říci, že TEFAL nyní vydává kompletní analoga našeho multivarku.
Ano, toto je nová generace s bluetooth gadgety, ale přítomnost nebo nepřítomnost bluetooth nemá vliv na chuť polévky a dobu vaření jehněčího ramene.
Hledejte tedy na internetu kombinaci slov „TEFAL Cook4me“ - mnoho receptů a videí. Dokonce, KMK, více než za dnů Mulinexu.
Zadruhé, po 4 letech každodenního používání (pohanka s tvarohem ráno během pracovního týdne výrazně přispívá k dodržování rovnováhy BZHU podporující úbytek hmotnosti a o víkendech - všechny druhy dobrot, které vyžadují dodržování rovnováhy úbytku BZHU), kodér začal selhávat (synonymum - valcoder ; co točíme a na co klikneme "OK"). Vypadá to takto: otočíte to a reaguje potlačeně. Přeskočí kliknutí. Trpělivost (za šest měsíců ...) konečně skončila a já jsem zařízení rozebral, vyčistil a sestavil. A teď vše opět funguje „jako z obchodu“. Samozřejmě je vhodné kodér nečistit, ale vyměnit.Položka stojí od 120 do 240 rublů (v závislosti na chamtivosti prodejce. Velkoobchodní cena Digi-Key 1,28 $. „Jeden a půl dolaru, Karle! Jeden a půl dolaru!“).
Na dílu nejsou žádné značky, ale podle vzhledu, rozměrů a vnitřní struktury byl tento díl vyroben společností BOURNS, kodérem typu PEC12R-4120F-S0012
můžete také použít PEC12R-3120F-S0012.
Pokud se váš kodér začne kazit, je lepší koupit / objednat nový předem. Když vám dojde trpělivost, on prostě dorazí.
NEPOKOUŠEJTE se vstoupit na knoflík přes „obličej“ našeho mimozemšťana - stříbrný obličej, přední panel a knoflík knoflíku lze odstranit POUZE zevnitř.
Nebudu [zatím] dělat fotoreportáž, všechno je tak jednoduché jako oranžová. Každá žena v domácnosti, která má páječku (lepší pro 40 wattů), křížový šroubovák (č. 1, ale také č. 2 je také možný), pinzetu, vatové tampony, párátko a trochu acetonu se s tímto úkolem docela vyrovná.
Předpokládá se, že páječka je vybavena pájkou, tavidlem (RMA-223, LTI-120, SKF, drcenou kalafunou rozpuštěnou v alkoholu nebo jednoduše kalafunou - jsou uvedeny v sestupném pořadí). Přítomnost opletení pro pájení dílů z desek plošných spojů je vysoce ceněna - to výrazně zjednoduší demontáž knoflíku pro čištění / výměnu. Bylo by velmi dobré mít silikonové mazivo pro mazání pohyblivých elektrických kontaktů (můžete stříkat. No, každé jaro a podzim mazáte gumová těsnění na plastových oknech silikonem?), Nebo technickou vazelínu (ale WD-40 je zcela nevhodný! , kosmetická vazelína s parfémem půjde ...).
TIP # 1: Při demontáži pořiďte fotografii (alespoň na telefonu). V případě, že omylem vytáhnete konektor (i Nekrasov napsal, že ženy v domácnosti v ruských vesnicích jsou OGO-GO!) - budete vědět, odkud přišel a kam by se měl obrátit.
TIP # 2: Vezměte něco jako podnos na zmrazení kostek ledu a vložte šrouby odstraněné v různých fázích demontáže do buněk tohoto podnosu v pořadí zleva doprava podle fáze - aby nedošlo k záměně, který šroub se při montáži zašroubuje.
TIP # 3: Hospodyňka může vždy využít majitele domu (nebo dokonce divokého) k práci a slíbit něco chutného od opraveného multivarku. Lichotení, vydírání a dokonce (zejména pokud je žena v domácnosti OGO-GO!) Přímé hrozby jsou také dobré.
Odpojte napájecí kabel, vyjměte přijímač kondenzátu, vyjměte misku, zavřete víko.
Rozložili jsme ručník na stůl a položili na něj našeho „mimozemšťana“, zdola nahoru.
Odšroubujeme a vyjmeme jediný viditelný šroub; ze strany šroubu, který vypáčíme, a vyjmeme mřížkové dno - je pružné, pouze jej zatáhneme „úhledně, ale pevně“ - ohne se tam, kde to potřebuje.
Odšroubujte a odstraňte dva malé šrouby, které drží "žlab" s deskou plošných spojů.
Odšroubujeme dva velké šrouby, které drží gumová pouzdra, vyjmeme je spolu s pouzdry.
„Žlab“ s deskou plošných spojů lze vyvést zpod okraje pouzdra do středu a nahoru.
Na desce jsou tři konektory, stačí odpojit velký bílý. Ale je to jednodušší - všechny tři. Jedná se o VELMI odolné konektory (typ JST), a pokud během instalace nedošlo k závadě na továrně, je prostě nereálné je poškodit, i kdybyste pouze zatáhli za vodiče. A nedotkneme se tří napájecích vodičů (modrý, červený a černý) na druhém okraji desky, protože nic neruší.
Dolní část těla vytáhněte o centimetr o jeden a půl nebo dva. Je vhodné opřít si palce o kovové dno a zbytkem prstů vytáhnout okraje pouzdra nahoru.
Nyní můžete odstranit stříbrný obličej a vytáhnout plochý kabel s velkým bílým konektorem.
Odložili jsme multivark stranou.
Položte stříbrný obličej na ručník - lícem dolů.
Odšroubujeme a vyjmeme 7 šroubů, odstraníme a odložíme panel, který drží.
Vyfotíme, vytáhneme kabely kabelu ze svorek na pouzdře, posuneme velký konektor z desky na stranu, odložíme kabel stranou.
Vytáhneme malý konektor na stejné straně.
Odšroubujte a odstraňte tři šrouby, které drží skříň ovladače.
Sejmeme plastové pouzdro s ovladačem, smyčku vodičů vedeme někam dolů a konektor do otvoru, ze kterého kdysi vyšli. Pouzdro s ovladačem jsme odložili stranou.
Jemně vytlačte pomocí gumové úchytky výškového reproduktoru pinzetou zdola nahoru (to je lepší než tahat shora!). Squeaker visí na drátech.
Odšroubujte a odstraňte dva šrouby, které drží desku knoflíku.
Jemně zatáhněte za desku knoflíkem a vytáhněte hřídel z knoflíku „OK“.
UDĚLAL JSI TO!!! Deska s knoflíkem je ve vašich rukou.
Tvář lze předat nadšeným členům rodiny k většímu umytí. Když pájíte, bude to jen suché. Současně je vhodné opatrně uvolnit západky, oddělit přední panel od stříbrného pouzdra (v tomto případě bude rukojeť „OK“ uvolněna právě tak, bez námahy, bonus) a odstranit tlačítko „Storno“.
Pájejte starý knoflík. Otvory v desce plošných spojů jsou velké; pokud tok nešetříte, pájka se snadno zachytí v copu a knoflík doslova vypadne z desky. Pokud něco - vyhledejte na síti pokyny k používání copu („pájecí knot, jak používat“).
Pokud není k dispozici žádný nový knoflík, starý rozebereme a vyčistíme:
- Vatovým tamponem namočeným v acetonu opláchněte tavidlo z těla a kontaktů knoflíku, abyste neznečistili jeho vnitřky,
- Jemně ohněte 4 nohy, které drží spodní část;
- Oddělte spodní část;
- Pružné kontakty mírně ohneme „dolů“ směrem k vyjmutému pouzdru. Těsně zabalíme malou vatu na párátko, navlhčíme ji v acetonu a otřete kontaktní oblouky na pružných kontaktech;
- Pružné kontakty mírně ohneme směrem ke středu (VŽDY MALÉ, MALÉ!), Aby jejich kontaktní oblouky začaly kráčet po dosud opotřebovaných poloměrech pevných kontaktů;
- Pouze pokud je nový tuk !: (Tento tuk je nutný ke snížení opotřebení třením a proti oxidaci kontaktů; pokud není nový tuk, nechte starý, je to lepší než nic ...): na párátko pevně našroubujte malou vatu starý tuk ze stacionární kontaktní desky na demontovaném krytu; vyměňte vatu na párátko, navlhčete ji v acetonu a otřete stacionární kontaktní desku; Omotáme trochu čerstvé vaty na párátko a na pevné kontakty naneseme velmi tenkou vrstvu tuku.
- Uvedení knoflíku, jak to bylo.
Pájíme knoflík do desky.
Desku omyjeme acetonem, abychom odstranili zbytky tavidla.
Sbíráme „mimozemšťana“ v obráceném pořadí demontáže. Při instalaci gumových pouzder dávejte pozor - na plastu je římsa; tento výstupek by měl zapadat do vybrání v pouzdře.
Důvod vady: pružné kontakty řezaly přes povlak pevných kontaktů na základnu (pokud ji rozebrali, viděli, že měď na některých místech září). Nebylo by to nic, měď také vede proud, ale odřezané hrany způsobují „odskok“, když je otočný kodér otočen. Odrazení je několikanásobné uzavření / otevření kontaktů. To je normální; ve skupinách mechanických kontaktů je vždy přítomno odskakování. Ale pouze na okraji kontaktu, při otevírání / zavírání. Program kontroleru je napsán tak, aby potlačil (ignoroval) tento odraz. A při opotřebení dochází k odskoku neustále, při jakémkoli pohybu kontaktu. A ovladač, ignorující odraz, také ignoruje hranu kontaktu - to znamená, že nevnímá užitečný signál. V procesu přepážky jsem (a doufám, že i vy) přenesl kontakty do oblasti bez opotřebení. Ale dříve nebo později se také opotřebuje. Knoflík tedy bude muset být někdy vyměněn. MECHANICKÉ OPOTŘEBENÍ. Pouhé mytí, čištění a mazání knoflíku nainstalovaného ve výrobě nikdy nebude fungovat.
V mém multivarku nebyly nalezeny žádné vady, které se v průběhu času obvykle projevovaly v elektronických blocích (oxidace stop, oteklé elektrolytické kondenzátory atd.). Navzdory skutečnosti, že už 4 a půl roku je téměř každý večer nakloněn ke zpožděnému rannímu začátku.